Rólam

Hiszem és vallom, hogy 
„az egészség a teljes testi-lelki és szociális jóllét állapota, és nem csupán a betegség  vagy fogyatékosság hiánya”. WHO

Test-Lélek-Szellem (TLSZ) hármas egysége és egészsége – erre épül a TLSZ Programom.

Rólam:

A nevem Szilágyi Kinga, 1979-ben születtem, 5 gyermekes családanya és a Kunigunda Központ tulajdonosa vagyok. A Központ létrehozását a gyermekek és családok iránti elhivatottság, valamint a prevenciós szemlélet ihlette. A Központban a prevenció mindhárom színterén folynak foglalkozások, meggyőződésem, hogy egy társadalom kiegyensúlyozott működése elsősorban a családok és az egyén egészséges működésén alapszik.

Tanulmányaim és végzettségeim:

Gyermek és Ifjúsági Preventor™ (Coach), Pszichológiai konzulens, Pedagógiai és családsegítő munkatárs, Ápoló, jelenleg Gyógypedagógus hallgató az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán (Pszichopedagógia -TANAK szakirányok). További végzettségeim: Egészségügyi gimnáziumot végeztem, családi napközi vezető, baby sitter és Au-pair nemzetközi tanúsítványok, Vadaskert Alapítvány szakirányú akkreditált képzések, több éves gyakorlati munka egyéni foglalkozás keretében óvodás és kisiskoláskorú, valamint kamasz gyermekekkel és szüleikkel.

Egyéb tapasztalatok és életút:

Kodolányi Főiskola angol-kommunikáció tanári szak. Tanulmányaim mellett évekig aktívan gyermekfelügyeletet és korrepetálást (zömében angol, francia, biológia, kémia, magyar nyelvtan tárgyakból) vállaltam-többnyire kisdedek, ovis korú és általános iskoláskorúak körében szereztem gyakorlati tapasztalatot). Későbbiekben tapasztalatot és végzettséget szereztem az üzleti szférában,  marketing és reklámmenedzserként, valamint vendéglátó üzletvezetőként.

Specializációs tanúsítványaim:

Integratív Gyermek Módszertan képzés tanusítvány

Az Újrahangolás® Oktatási, Tanácsadói és Módzsertani Központ felnőttképzése által

VMI® Gyermek és ifjúsági preventor™ Mester preventor™ képzés tanusítvány

Az Újrahangolás® Oktatási, Tanácsadói és Módzsertani Központ felnőttképzése által

"Óvodás és kisiskolás korú gyermekek kortárs közösségben tapasztalható magatartásproblémáinak hatékony megoldási stratégiái" továbbképzés tanúsítvány

A Vadaskert Alapitvány szervezésében, a tanúsítványt a Semmelweis Egyetem (SE-TK) akkreditalta.

A gyermekek, az üzleti világban eltöltött éveim alatt is, az életem részét képezték, hisz egyrészt ezidő alatt lettem 5 gyermekes édesanya, másrészt az óvodapedagógus édesanyámmal éveken keresztül nyári táboroztatást folytattunk Zamárdiban.

Saját vállalkozás keretében hoztam létre a TLSZ Programot. A TLSZ  egy mozaikszó (Test-Lélek-Szellem hármasát, a holisztikus szemléletemet tükrözi).

Pedagógiai és pszichológiai ismereteimből kifejezetten a fejlődéslélektan, neuroanatómia, klinikai szakpszichológia, fejlődésneurológia, pszichoanalízis érdekel (kiemelten a csecsemőkori reflexek, pszichoterápiás integrált eszközök), valamint csecsemőkori reflex integráció, szenzorosság és érzelmi intelligencia, asszertív kommunikácó fejlesztés.

A TLSZ Program mindezek ötvözete révén született meg. Cél hangsúlyozottan a prevenció, a megelőzés a Test-Lélek-Szellem hármasának színterén!

A családok testi-lelki-szellemi tanácsadója.

A Kunigunda Központ TLSZ Prevenció Specialistájaként az alábbi esetekben várom a hozzám fordulókat:

Tanulási/magatartási zavar (Dyscalculia, Dygrafia, Dyslexia)

– Beilleszkedési problémák

Depresszió

Érzelmi/hangulati zavar

Trauma/Gyász feldolgozás

Táplálkozási zavarok

Párkapcsolati problémák

Szorongás/Pánik/Fóbia

Szenvedélybetegségek

Hiperaktivitás/Impulzivitás/ADHD gyanú

– Indulatkezelési problémák (düh, harag, agresszió)

Oppozíciós zavar

Kommunikációs problémák

Kisebbeknél megkésett beszéd vagy szobatisztasági problémák

PREVENTOR™-ként

szeretném megelőzni a problémákat, még mielőtt azok krízissé válnának. Épp ezért a pszichológiában alkalmazott teszteket is preventív jelleggel használom a munkám során, kiegészítve az erőszakmentes (EMK) – és asszertív kommunikációval.

A TLSZ Program

gyors, hatékony és megoldásközpontú. A program ötvözi a leghatékonyabb önismereti modelleket és pszichoterápiás eszközöket az egyes mozgásterápiás elemekkel. (szenzomotoros torna)

A VMI®

(azaz Vizualizációs Módszer Intuícióval®) kiemelet hatékonyságú elengedés technikájával, egyedülálló, komplex, integratív foglalkozásokon keresztül lehet eredményeket elérni.

Segítség az ételallergiákban és intoleranciákban szenvedő gyermekek szüleinek

Mindezek mellett szülőként engem is érintenek a különböző ételallergiák és intoleranciák, diabetes és coeliakia formájában. 

A munkám során, valamint magánemberként is azt vettem észre, hogy a diagnózis sokszor traumaként hat a szülőkre. Például egy diabetes diagnózis elhangzása után hosszú hónapokig gyászfolyamat zajlik le bennünk, szülőkben, sőt akár a gyermekeinkben is, a kórház  a betegségre fókuszál, és a lelki feldolgozáshoz nemigazán kapnak az érintettek segítséget.

Tapasztalat az is, hogy a cukormentes/szénhidrátcsökkentett diéta és gluténmentes étrend jelentősen befolyásolja a különböző magatartási és viselkedési zavarokat, hatékonyan egészíti ki az egyéb terápiákat pl.: ADD, és ADHD-s gyerekeknél, hiperaktivitás, impulzivitás esetén. A diéták, mozgás, vitaminok, táplálékkiegészítők (neurotranszmitterek)  hatására rengeteget javul az állapotuk!

„– Tudod, Kinga néni, én rájöttem, hogy te ilyen Gyermekimádó vagy, ugye? – Kicsit elgondolkodik, majd meggyőződve folytatja – Igen, te egész biztosan Gyermekimádó vagy!”
Berci
10 éves